Beletristică · cărți cu țepi · Dragoste cu țepi · Dramă · Literatură contemporană · Literatură română

Recenzie „În umbra pașilor tăi” de Vitali Cipileaga

IMG_20170415_152031_041 Hei, dragi iubitori de cărți țepoase și Hristos a înviat! Sper că Sărbătorile Pascale din acest an v-au surprins alături de familie, prieteni și multe cărți bune. Eu sigur așa am „petrecut”, de aceea mă găsiți astăzi aici, împărtășindu-mi opinia despre primul roman al lui Vitali Cipileaga (fondatorul www.devorbacutine.eu ) care, împreună cu Editura Bestseller , au fost îndeajuns de amabili să-mi trimită o copie. 🙂

Am terminat În umbra pasilor tăi cu mult mai repede decât am apucat să scriu această recenzie. De ce? Am avut nevoie de câteva zile pentru a reflecta asupra sa și de a-mi găsi cuvintele potrivite. Pot spune cu mâna pe inimă că acest roman m-a încălzit de-a-ntregul, și-a pus mâinile pe umerii mei și m-a zdruncinat puțin și atent, însă îndeajuns încât să-mi schimbe percepția asupra pierderilor și a oamenilor în general.

Dacă am accepta intimitatea omului de lângă noi, „goliciunea” lui spirituală, dezbrăcată de mii de concepții netrebuincioase, am descoperi o persoană mult mai sensibilă și mai naturală.

Consider că nu îl pot rezuma mai bine decât deja a fost rezumat, așa că vă las aici scurta descriere de pe spate:

Lumea lui Theodor se prăbușește în momentul în care o pierde pe Paula într-un accident rutier. De aici încolo totul își pierde orice rost. Lasă cariera în advertising, se mută cu traiul și începe o nouă viață. Însă fără Paula aceasta e o suferință continuă. Într-o căutare interioară profundă, Theodor învață să nu mai gândească doar la timpul trecut și acceptă noile provocări ale vieții. Însă ce va face atunci când noile realități se contopesc prea mult cu trecutul său? Iar gândurile și amintirile sunt tulburate de un șir nesfârșit de întâmplări? Un roman psihologic despre pierderi, secrete și căutări. O poveste care te strânge puternic la piept, amintindu-ți încă o dată de adevărata putere a dragostei.

Așadar, În umbra pașilor tăi este un roman cu și despre oameni, pentru oameni. Povestea lui Theodor te cuprinde cu totul și te învăluie în sentimente contradictorii de-a lungul povestirii, lasându-te îngropat într-un morman de întrebări. Cel puțin acest efect l-a avut asupra mea. Nu mă așteptam la final, am fost luată prin surprindere atât de întâmplări, cât și de lacrimile ce mi-au udat obrajii pe nesimțite.

20170415_152525

Personajele acestui roman sunt extrem de enigmatice la început, însă pe parcurs se dezbracă de aparențe, secrete și prejudecăți. Golul pe care l-a lăsat Paula în sufletul lui Theodor Onciu este umplut pe rând de două femei misterioase: Laura, care în spatele unei înfățișări frumoase ascunde secrete -sau cel puțin așa crede Theo- și Carla, cea din urmă fiind un pansament peste rănile cicatrizate din trecutul său întunecat.

Să știi că prezența ta e o terapie pentru sufletul meu. M-ai făcut să mă văd prin oglinda curată și cristalină a ochilor tăi și pentru prima dată, după mult timp, m-am acceptat.

Nu am avut așteptări mari de la acest roman, însă mă bucur că am avut ocazia să îl citesc. Motiv pentru care vi-l recomand și vouă din toată inima. Povestea lui Theo este un rollercoaster care coboară de la extaz la agonie și urcă din nou la extaz în timp ce călătorește pe meleaguri străine..un rollercoaster în care vă invit să vă urcați cu încredere. 😀 Lecturi frumoase vă doresc în continuare!

Adoptă cartea: Elefant.ro|Libris|Bestseller