Beletristică · cărți cu țepi · Dezvoltare personală · Dragoste cu țepi · Dramă · Literatură contemporană · Literatură română

Recenzie “Eu sunt femeie” de Maria Cristiana Tudose

tumblr_static_tumblr_static__640

Eu sunt femeie nu este un roman oarecare. Este un roman al spiritului feminin care m-a făcut să mă simt frumoasă, să mă redescopăr -așa cum îndeamnă și semnul de carte..foarte motivațional- , să le apreciez mai mult pe prietenele mele pentru că există, respiră, trăiesc alături de mine și să încep să văd femeile ca pe eroinele care sunt. Chiar aș putea spune că acest roman al Cristinei m-a determinat să devin o feministă convinsă. 🙂

Eu sunt femeie! Nu voi mai depinde de iubirea și sentimentele unui bărbat. Îmi voi clădi propria lume. Totul depinde de mine.

Romanul Cristinei pare unul cu o poveste simplă, clișeică poate la prima vedere. Dar credeți-mă pe cuvânt de arici țepos…este mult, mult, MULT mai mult decât atât! A apărut pe 4 octombrie 2016 în format fizic la editura Bestseller și a fost transformată de asemenea în audiobook în lectura Laurei Cosoi. Este o poveste de dragoste extrem de profundă, tristă și totuși fericită, o poveste care îți arată prin cele mai frumoase cuvinte că există fericire dincolo de suferință. Și încă ce fericire..am citit undeva că trebuie să ai parte și de zile rele pentru a le aprecia pe cele bune la adevărata lor valoare. Asta promovează și Eu sunt femeie. Promovează renașterea din cenușă precum pasărea Phoenix.

6dcc8c12625d60103a34f9cd18ddc4c9

Am învățat împreună cu Maria, eroina romanului, că trebuie să ieși din toate problemele vieții cu capul sus. Am învățat că trebuie să plâng ca să mă descarc. Plângi, sparge ceva, lovește și țipă cât te țin plămânii. E firesc, e uman. E sănătos. Am învățat să-mi iubesc nespus și să-mi apreciez mai mult mama, bunica, străbunica. Am învățat că iubirea adevărată te urcă până la cer și apoi te coboară până la treizeci de metri sub pământ…Am învățat să fiu femeie.

Îmi privesc chipul în oglinda mașinii: doi ochi rotunzi, este tot ce a rămas dintr-un copil care astăzi este femeie. Nu știu când au zburat anii, știu doar că viața te maturizează și fără să-ți dai seama, ajungi să faci diferența între lucrurile importante și banale. Ajungi să nu-ți mai încarci sufletul cu oameni care nu te merită. Greșești, înveți și continui.

Consider că Eu sunt femeie nu poate fi rezumată. Cel puțin nu de mine. Nu aș reuși să cuprind într-un singur rezumat întreaga substanță pe care ne-o prezintă. De aceea vă recomand cu tot dragul..vă implor, de fapt, să o citiți. Descoperiți-o pe Maria, empatizați cu Elena, trăiți, râdeți și plângeți cu amândouă. Pot spune că am crescut după ce am devorat acest roman. Moral, spiritual, din toate punctele de vedere. M-am maturizat de-a-ntregul, motiv pentru care vreau să clasez Eu sunt femeie în top zece cele mai bune cărți citite. V-am convins să o devorați? 🙂 (O recomand alături de o ceașcă mare de cafea aburindă și ceva dulce. Pătura nu e necesară..se ocupă cartea de încălzirea sufletului!)

Adoptă cartea: site-ul editurii | Elefant | Libris