Beletristică · cărți cu țepi · Dragoste cu țepi · Dramă · fantasy · Literatură contemporană · Literatură română · Young-Adult

Top 5 cărți pe care le-am citit vara aceasta

Fiind ultima zi din vara anului 2016 (calendaristic vorbind, pentru că domnii de la meteo au spus că vom avea parte de o toamnă caldă; Doamne ajută!) m-am gândit să-mi împărtășesc cu voi, dragi iubitori de cărți țepoase, alegerile de care m-am bucurat nespus această vară.

5. Toate sfărșiturile sunt la fel de Andrei Cioată

cioataAm citit volumul pe nerăsuflate și am stat cu sufletul la gură până la ultima pagină. Am râs, am plâns, am trăit alături de Andrei, Irina și B.

Dacă dorul ar fi un vers, aș fi o întreagă simfonie de lacrimi.

Mă bucur că am apucat să citesc cartea despre care toată lumea vorbea în jurul meu: la școală, pe stradă, pe internet. Aș reciti-o oricând și tocmai de aceea vă sugerez cu tot dragul din lume să o devorați așa cum am făcut-o eu, într-o zi răcoroasă de August.

P.S.: devorați-o cu o cană de ciocolată caldă. Se armonizează perfect cu aroma de scorțișoară pe care o emană personajele  🙂

4. Dash, Lily și Cartea Provocărilor de Rachel Cohn & David Levithan

Încă o carte pe care am devorat-o în vreo patru-cinci ceasuri. Un roman proaspăt, foarte ușor de citit, extrem de răcoros dacă îl citești pe o plajă caldă, având în vedere că acțiunea se desfășoară în jurul Crăciunului. (Doar 115 zile rămase până la Crăciun…deja le număr, hihi.) Recomand cartea persoanelor jucăușe. Da, jucăușe, pentru că despre asta este vorba în roman. Dash și Lily întocmesc un joc adorabil de-a v-ați ascunselea în căutarea Carții Provocărilor și, inevitabil, în căutarea lor reciprocă.

14159888_1036304603150423_37439870_n

You think fairy tales are only for girls? Here’s a hint – ask yourself who wrote them. I assure you, it wasn’t just the women. It’s the great male fantasy – all it takes is one dance to know that she’s the one. All it takes is the sound of her song from the tower, or a look at her sleeping face. And right away you know – this is the girl in your head, sleeping or dancing or singing in front of you. Yes, girls want their princes, but boys want their princesses just as much. And they don’t want a very long courtships. They want to know immediately.

3. Aristotel și Dante descoperă Secretele Universului de B. A. Saenz

14182397_1036316346482582_656862985_n M-am îndrăgostit iremediabil de Aristotel și Dante, iar ei ca niște trădători care sunt, s-au îndrăgostit unul de altul și m-au părăsit singură și îndurerată într-o furtună de lacrimi, de râsete, de suspine, sub o ploaie cu întreaga grădină zoologică a sentimentelor. Un roman mai mult decât emoționant despre cum nu trebuie să fii ”împreună” cu cineva pentru a-l iubi necondiționat.

Era atât de minunat și de înfricoșător. Mă gândeam la știința furtunilor și la faptul că uneori o furtună voia să zdrobească lumea, iar lumea refuza să se lase zdrobită.

Iubiți tot ce vă înconjoară. Iubirea e peste tot. De la iubirea pe care o purtăm animalelor noastre de companie, de la iubirea partenerului de viață și până la iubirea de prieten. Iubirea e peste tot. Cel puțin, ideea aceasta mi-a rămas tatuată permanent în creier când am închis cartea cu tristețe pură că s-a sfârșit. Aș fi citit-o în continuare. Așa cum este Universul. Infinit.

2. Și am privit cu toții spre cer de Tommy Wallach

14182092_1036323233148560_163436145_n Am trăit cu adevărat. Pentru două luni. Am fost acolo. Printre Sportivul, Proscrisa, Ratatul și Tocilara am fost și eu. Timida sau Observatoarea. Doar pentru puțin timp. Pentru câteva clipe, câteva pagini. Pentru că atunci când ți se spune că mai ai două luni de trăit, două luni și o săptămână în cel mai bun caz, uiți de stereotipuri.

Uiți de toate lucrurile care nu contează, de obiceiurile de zi cu zi și faci ceea ce îți dorești cu adevărat. Fumezi, bei alcool, faci sex pentru prima oară și te bucuri de aceste lucruri ce păreau interzise până acum. Trăiești. Trăiești pe bune; real, sincer. Trăiești privind spre cer.

Însă pe el chiar nu-l deranja că fiica lui nu avea să crească și să aibă copii, sau să vadă Europa, sau să bea alcool? Chiar nu merita asta căteva lacrimi?

1. Îți voi dărui Soarele de Jandy Nelson

14159733_1036316343149249_713932900_n Best Seller New York Times . Mi-am spus ”Oh, încă o carte care anunță să fie genială. Probabil nu este nici pe departe”. Și Doamne! Doamne Dumnezeule cât de greșit am gândit! Nu cugetați ca mine, copii!

Citiți această carte. Devorați-o, iubiți-o, dați-o prietenilor, familiei, bunicii, câinelui, pisicii, broaștei țestoase. ESTE GENIALĂ, VĂ PROMIT! Mi-a smuls inima din piept, a ridicat-o până aproape de Soare, a perpelit-o puțin cu sentimente de adorare pentru Jude, Noah, Ralph, pentru Garcia și mi-a așezat-o înapoi în piept, de unde acum strălucește mai tare ca niciodată. Nu voi dezvălui mai multe detalii despre carte. Poate voi spune doar că mi-aș dori să am talent la desen pentru a-mi creea un tablou în care să trăiesc precum protagonoștii din acest roman căzut din mâinile vreunui înger rătăcit.

-Sunt un haos, asta sunt, răspunde el, sprijinindu-se de clădire. Un afurisit de haos. Tu ești artistul, amice.

Citiți-le. Citiți-le și spuneți-mi dacă vreți, cum vi s-au părut. Vă aștept părerile cu drag. Contraziceți-mă, aprobați-mă, do whatever the Hell you want. Lecturi senine vă doresc în ultima zi însorită de August din acest an care, în opinia mea, a trecut prea repede! 😀

One thought on “Top 5 cărți pe care le-am citit vara aceasta

Leave a Reply

