cărți cu țepi · Dramă · fantasy · Literatură contemporană

Recenzie “Furia Roșie” de Pierce Brown

14172079_1035609643219919_1027364787_n.jpgFuria Roșie este un roman science-fiction scris de autorul american Pierce Brown în anul 2014,  publicat la noi în țară anul acesta la editurile Art și Paladin. Este primul volum dintr-o ”trilogie fenomen” -așa cum anunță prima copertă-, însă care nu s-a ridicat până la așteptările mele inițiale, dar s-a apropiat destul de mult de ele și le-a atins în anumite capitole.

Ambiția, dorința de a risca și iubirea infinită pentru cei dragi pe care Darrow le are tatuate pe suflet îl fac să se autodepășească în moduri mai mult decât inimaginabile de-a lungul acestui roman scris cu cerneală roșie ca sângele. Darrow este personajul principal al romanului, un Sondor al Iadului de pe planeta Marte însetat de răzbunare după moartea soției sale, frumoasa și puternica Eo.

Eo, înțeleapta Eo care plantează cu grijă și totuși siguranță o sămânță a dorinței de schimbare în locurile ascunse și bine păzite din sufletul soțului ei iubit. El este sclavul -printre mulți alții- Societății de sus; al Auriilor, Argintiilor, Cenușiilor și al tuturor celor douăsprezece culori în care Societatea va fi împărțită în viitor.

-Moartea nu e atât de goală precum spui tu. Goală este o viață fără libertate, Darrow. Goală e o viață înlănțuită de frică, frică de moarte sau frică de-a pierde ce ai.

Asta a învățat Darrow de la soția sa. De dragul femeii pe care a iubit-o cu întreaga sa inimă de adolescent de șaisprezece ani, Darrow trece printr-o serie lungă și mai ales dureroasă de schimbări psihice și fizice ce îl fac să semene leit cu dușmanii săi cei mai de temut; cu Aurii de cel mai înalt rang. Devine mai puternic, mai pregătit. Pregătit să distrugă tot ce îi stă în cale: Șacalul, Olimpul, Proctorii, ArhiGuvernatorul; pe el însuși dacă nu ar știi să se abțină.

De dragul lui Eo, nu reacționez. Sunt furie pură. Sunt ură. Totul.

Este aruncat în mijlocul gropii cu lei, de unde acesta învață să conviețuiască cu dușmanul, să mintă, să ucidă și să cucerească fără milă în scopul salvării familiei și prietenilor săi de acasă de sub robie și teroare. Darrow trece prin schimbări majore de-a lungul războiului pe care îl poartă alături de Casa Marte împotriva celorlalte Case ale școlii în care s-a înrolat. Este trădat, trădează, iubește și este iubit, moare și reînvie de nenumărate ori pentru a ajunge acolo unde îți dorește: Primusul de Aur al Casei sale și câștigătorul întregului război.

10928167._SX540_

Am empatizat foarte mult cu Victoria au Augustus, aka Mustang. O poreclă foarte bine aleasă pentru o fată, pardon, o femeie atât de puternică și înțeleaptă. Aș spune că este sufletul reîncarnat al lui Eo. Dar mi-e teamă că mă înșel. Mustang e mai mult. Mustang este ceea ce vreau eu să fiu. Îmi veți înțelege alegerea dacă veți alege să citiți romanul.

-Nu mă urmați pentru că sunt cel mai puternic. Pax e acela. Nu mă urmați pentru că sunt cel mai deștept. Mustang e aceea. Mă urmați pentru că nu știți unde să mergeți. Eu știu.

Vă rog, citiți romanul. Pentru că chiar dacă nu s-a ridicat la așteptările mele inițiale, m-a impresionat prin tot ceea ce este el. Un roman despre cum tot ce vrei se poate îndeplini dacă îți dorești suficient de puternic, dacă știi să sari în șa și să preiei frâiele, dacă știi să conduci. M-am îndrăgostit iremediabil de Darrow, de Furia Roșie pe care o emană prin toți porii săi noi de Auriu. Pentru că el nu a uitat de unde a plecat. Pentru că în corpul său de Auriu perfect, bate un suflet imperfect-de-perfect al unui Sondor al Iadului din Lykos. Pentru că el este cu adevărat un lider. Aștept cu nerăbdare traducerea următoarelor două volume. 🙂