Beletristică · fantasy · Literatură contemporană · Literatură română

Recenzie vol 1+2 din ,,Neamul Corbilor” de Lavinia Călina

Trebuie să recunosc că aveam primul volum al seriei în bibliotecă de ceva timp și, dintr-un oarecare motiv, am tot amânat să îl citesc. Știam deja că tot ceea ce scrie Lavinia Călina, una dintre scriitoarele mele preferate, de altfel, îmi va plăcea la nebunie, așa că am păstrat Copiii întunericului pentru o perioadă de așa-zis reading slump. Văzând că volumul doi tocmai se lansase, m-am regăsit, aproape dezinvolt, cu volumul în brațe.

Nu cred că mai trebuie menționat faptul că Lavinia are un stil de scris care pur și simplu curge, ceea ce transformă lecturarea volumelor ei în ceva mai presus de relaxant, dar captivant și productiv, în același timp.

Seria Neamul Corbilor are trei volume, din care au apărut, până acum, primele două, având coperți și un marketing pe măsura calității scriiturii. Până acum ceva timp, cine ar fi crezut că aș ajunge să mă declar adeptul fantasy-ului, al distopiilor, al poveștilor cu zombi și… vrăjitoare?

Avem de-aface în această serie cu o poveste contemporană, narată din două perspective, ale lui Nicol și Roxana (sau Roxi, cum preferă, cred). Sub motto-ul Tu cât de mult te poți ascunde de magie? , seria aceasta are, după părerea mea, toate ingredientele necesare pentru un bestseller autentic, viu și real.
Coperta_Neamul_Corbilor-vol1

Am lecturat primul volum efectiv pe nerăsuflate. Cinci Neamuri, două fete, un război existent din cele mai îndepărtate veacuri… mă întrebam la un moment dat: Lavinia, de UNDE îți vin toate ideile astea efectiv briliante?

Povestea m-a cucerit întru totul. Totuși, primul volum are câteva minusuri, în comparație cu al doilea, care mi s-a părut efectiv perfect. În primul rând, simțeam că erau prea multe detalii care mi se livrau deodată, prea multe informații și lucruri care nu se legau, la prima vedere. Se mira mama de ce țipam prin casă, nedumerit asupra unor amănunte minuscule, pe care, până la finalul volumului doi, le-am înțeles. Cu toate acestea, când ai o poveste atât de întortocheată, chiar aveam câteva îndoieli că absolut toate evenimentele vor avea legătură, până la terminarea cărții.

Coperta_Neamul_Corbilor_vol2Volumul al doilea, Blestemul Zorilor, mi s-a părut mult mai bun decât primul. Puțin mai lung, mai calculat – putem observa clar evoluția Laviniei Călina, pe parcursul romanelor pe care le scrie și publică într-un ritm demn de admirat, dar niciodată mulțumitor pentru cititorii ca mine 😉

Puțin off-topic, pe parcursul lecturii, mă gândeam că motto-ul seriei are și foarte multă încărcătură semantică și filosofică. Reliefează negarea originilor și a menirilor, amăgirea de moment, ce rezultă, prin prisma frustrărilor și temerilor, în agonie. Iar cuvântul magie mi se pare amplasat acolo într-un mod cât se poate genial, prin relativitatea sa, oscilantă între feerie, ludism și conotația-i negativ-religioasă. Pentru că magia nu este bună sau rea, este vie și atât. Și dacă tu nu crezi asta, înseamnă că n-ai citit niciodată o carte de-a Laviniei!

În caz că nu am lăudat-o până acum pe Lavinia destul, iată că o fac încă o dată. Se pricepe la finaluri. Se pricepe și-i place să arunce cuțite peste tot, în tine și prin tine, să arunce cu cerneală și litere, să creeze, să distrugă, ca în final să rămână exact ceea ce sau cine trebuie. (Și, eventual, să îți dea o oarecare stare antisocială accentuată pe parcursul a mai multor zile, dar aceasta diferă de la caz la caz 🙂 )

Dincolo de toate, aceste două cărți mi-au plăcut tare, tare mult. Nu știu dacă o să am cuvinte destule să îi mulțumesc Laviniei pentru tot ceea ce scrie ea, dar și pentru că are una din cele mai faine personalități din câte am văzut. Citiți seria asta. Nu cred că pot spune că nu o veți regreta, fiindcă de așa ceva nu poate fi vorba.

și volumul trei, că mor…

Adoptă cărțile:

IMG_8082.jpg

Leave a Reply

