Beletristică · Dragoste cu țepi · Dramă · fantasy · Young-Adult

Recenzie „Magonia” de Mara Headley

Imagine magonia, book, and featherOk, recunosc că am vrut să citesc Magonia imediat ce am văzut coperta. Știu, știu, nu e bine să judeci o carte după copertă, dar totuși! După ce am citit și descrierea, am știut că Magonia va fi următorul meu roman favorit. Instinctul nu m-a înșelat nici de data asta 😀

Mi-e tare greu să leg două cuvinte despre acțiunea propriu-zisă. De mult timp voiam o carte care să mă răscolească în așa hal, care să mă întoarcă pe toate părțile, să mă facă să mă întreb când o termin Și acum? Acum ce fac cu viața mea?

Magonia prezintă povestea unei tinere bolnăvicioase, pentru care viața atârnă de un fir de ață. Aza Ray suferă de o boală teribilă, care o împiedică să respire normal și e conștientă că zilele-i sunt numărate. Tânăra găsește un refugiu în prietenul ei cel mai bun, Jason, care e singurul ce pare că o înțelege. Când, într-o zi, Aza vede o corabie survolând cerul, știe că viața ei se va schimba. Deși toți ajung să o considere nebună, crezând că are halucinații, Aza știe că ceva în interiorul ei s-a schimbat, pentru totdeauna. Când Aza moare (nu, nu e spoiler dacă apare și în descrierea cărții), ajunge pe tărâmurile ei natale, în Magonia, aflând că e fiica unui căpitan de vas și că menirea ei în lume e să-și salveze semenii.Imagine quote and magonia

Aza mi-a amintit oarecum de Augustus din Sub aceeași stea, și de Finch din Toate acele locuri minunate; o tânără ciudată, aproape banală, care se transformă încet încet într-o fire temperamentală, determinată, hotărâtă să-și salveze poporul de la distrugere. Magonia TREBUIE să aibă o ecranizare, cred că s-ar bucura de un succes cel puțin răsunător.

If you look at the sky that way, it’s this massive shifting poem, or maybe a letter, first written by one author, and then, when the earth moves, annotated by another. So I stare and stare until, one day, I can read it.

Mara Headley are un stil scriitoresc total unic. Te întoarce ființa asta pe toate părțile și răstălmăcește cuvintele într-un mod care te cucerește inevitabil. Magonia e cu siguranță romanul meu fantasy preferat, o lume în care mori și renaști total diferit, realizând că tot ce ai trăit până atunci a fost o minciună și că, uneori, doar pentru că ești în viață, nu înseamnă că trăiești.