Beletristică · Literatură contemporană · Literatură română · Young-Adult

Recenzie ,,Valuri de viață” de Lina Moacă

Coperta_valuri-de-viataNu m-am declarat vreodată adeptul cărților Young-Adult, de dragoste, cu adolescenți care se îndrăgostesc pentru prima dată, pentru că… aceste cărți sunt, în linii foarte mari, clișeice. Rar, dar foarte rar găsesc vreun volum de acest gen care să îmi placă întru totul și să nu simt că mă forțez să îl termin. Ei bine, Valuri de viață, scris de Lina Moacă, este, din punctul meu de vedere, una din cele mai bune creații de acest fel pe care am citit-o.

Pentru început, trebuie menționat că Lina are un stil de a scrie foarte natural, care efectiv curge și de care te îndrăgostești iremediabil. Valuri de viață prezintă cu multă finețe și, în același timp, simplitate, povestea Irinei Albu, o adolescentă care se întoarce, după o perioadă destul de lungă de timp, în București, înapoi la bunicul ei, Dan – moșneagul așa cum îl alintă chiar ea. Clasa a douăsprezecea o urmează la un liceu privat, francez și pot spune că descrierea acestuia este una dintre cele mai realiste și corecte, până la urmă, din câte am citit și trăit.

Povestea de dragoste cuprinsă între coperțile cât se poate de atrăgătoare ale unui volum de aproape cinci sute de pagini m-a surprins, mai ales, prin emoțiile și stările pe care mi le-a trezit. Reflectam, pe parcursul lecturii, dacă eu chiar mai cred în dragostea adevărată. Dacă acest sentiment nu este decât o amăgire, așa cum îmi spun, cu impulsivitate, de multe ori. Dar, odată cu bătăile din inimile acestui volum, ce sunt, în definitiv, valuri… de viață, odată cu finalul care m-a lăsat aproape plângând, într-o mare de sentimente și trăiri, am ajuns să fac cunoștință cu o latură de-a mea pe care o uitasem de mult timp.

Am început să visez cu ochii deschiși la un verde, sau un maro, sau un albastru, sau orice, în care să mă cufund și să mă fac mic de tot, să nu mai simt timpul… să vreau să mă simt acasă.

Vreau să pornesc în direcţie opusă, fără dorinţe şi aşteptări, fără echilibru. Să fiu un pic nebună în seara aceasta. Să mă răzbun pe mine. Să mă fac pulbere.

Poate că, până la urmă, nu trebuie să avem așteptări, ci trebuie doar să credem în noi. Să sperăm și să vrem. Întocmai ca Irina.

Valuri de viață a Linei nu m-a făcut să mă regăsesc, întrucât mai este mult până când acest fapt are să se întâmple, dacă se va întâmpla vreodată întru totul, ci mi-a oferit, până la urmă, un foarfec să trec, pentru un timp, prin pânza de păienjeni din mine. Nu știu ce voi găsi la capătul ei și nu știu nici măcar dacă există unul. Dar eu exist și asta e tot ce contează.

Dincolo de toate, Lina Moacă trece peste imposibilul aparent al unei lumi, tocmai pentru a crea o lectură ușoară, despre care pot spune că am devorat-o, efectiv. De aceea, apreciez că Valuri de viață este o poveste care poate fi îndrăgită atât de adolescenți, cât și de cei care vor să retrăiască această perioadă sublimă, a experienței, a necunoscutului, a curiozității, dar și a iubirii inocente.

Adoptă cartea: site-ul editurii | elefant | libris | Cărturești

2 thoughts on “Recenzie ,,Valuri de viață” de Lina Moacă