Beletristică · Dragoste cu țepi · Literatură contemporană · Young-Adult

Recenzie „Toate acele locuri minunate” de Jennifer Niven

Încă de la începuturile mele pe cărările minunate ale lecturii, am știut că o carte este aidoma unei opere de artă; este făcută pentru a fi iubită, trăită și simțită prin toți porii. Toate acele locuri minunate, apărută la editura Trei, este o carte care a reușit să mă facă să simt lucruri de care nu eram conștientă până atunci. Am atașat această carte encefalului meu stâng și o răsfoiesc virtual de fiecare dată când mă simt singură și uitată, în pustiul unei lumi reci.

Cartea îi are în centrul acțiunii pe Violet Markey și Theodore Finch. El e un tânăr enigmatic și misterios, pe care gândurile sinucigașe îl bântuie în fiecare secundă a vieții, iar ea, o fire excentrică, cu un trecut care o împinge într-o zi în clopotnița școlii, cu dorința de a scăpa de amintirile reci. Finch o salvează de la sinucidere și ăsta e momentul care marchează începutul anti-relației lor. Și spun anti-relație pentru că povestea de dragoste dintre Violet și Th. este diferită de tiparul clasic, de tipul s-au văzut, s-au plăcut și s-au luat. Theodore se îndrăgostește de Violet, dar ea îl respinge, până când se vede nevoită să exploreze anumite locuri din Indiana alături de el, pentru un proiect școlar. M-am regăsit enorm de mult, aproape înfiorător de mult atât în personajul lui Violet, cât și în Theodore Finch, băiatul care își dorea să moară și cu toate astea a învățat-o pe Violet să trăiască.

Un cuplu paradoxal, dificil, cutremurător și cutremurător de frumos. Mi-a plăcut absolut totul la cartea asta, în special arhitectura narativă, cum alternează povestirea, fiind narată atât din punctul de vedere al lui Violet, cât și din punctul de vedere al lui Finch. Ce mi s-a părut de-a dreptul inedit a fost modul în care Jennifer Niven a inserat atâtea coduri, descifrate pe parcurs. Recunosc că la începutul cărții am fost ușor sceptică *shame on me*, pentru că am citit foarte multe cărți care încearcă aievea parcă să trateze subiectul si Imagine books, colours, and quote nucideri, care încearcă să ofere un model de așa nu!, dar personal toate mi s-au părut la fel, create din același aluat, aceeași structură, totul semăna.

Toate acele locuri minunate este însă un roman cu și despre sinucidere văzută din punctul de vedere al adolescentului tulburat, reușind să explice motivele din spatele acestei fapte. Imagine bird, blue, and jennifer niven

Recomand romanul lui Niven tuturor, dar în special adolescenților singuri și triști, care s-au gândit poate la evadarea definitivă din această lume. Autoarea reușește să explice pe înțelesul tuturor că a muri e ușor, dar actul de a trăi este greu și că viața e un examen, pe care, din păcate, nu toți îl trecem.

Toate acele locuri minunate e o lectură tumultoasă, dificilă, amuzantă și totuși cât se poate serioasă, o bătălie între tine și cel mai mare dușman al tău: tu. O să te îndrăgostești de Violet și Theodore, de povestea lor atât de puerilă și totuși matură și reală și o să realizezi că, la sfârșit, totul se rezumă la oamenii pe care i-ai iubit și la toate acele locuri minunate pe care le-ai vizitat.