Chick-lit · Literatură contemporană

Recenzie „Fangirl” de Rainbow Rowell

După ce am citit large.pngEleanor & Park, tot de Rainbow Rowell, mi-am impus că de acum trebuie să citesc toate cărțile autoarei. Fangirl, la fel ca romanul mai sus menționat, a fost o gură de aer proaspăt în literatura contemporană, abordând un subiect mai mult decât unic și tratându-l cu multă seriozitate presărată cu glume inteligente și scene delicioase.

Romanul prezintă povestea lui Cath, o tânără inteligentă și amuzantă, pentru care cititul e cea mai mare pasiune. Trăiește mai mult în romanele ei preferate, înconjurată de vrăjitori și vampiri, decât în lumea reală, care i se pare banală și anostă. Își petrece timpul liber scriind povești fan-fic legate de seria ei preferată, Simon Snow.

Levi e tipul de care te îndrăgostești fără doar și poate, și nu neapărat din cauza frumuseții fizice, ci grație comportamentului și atitudinii sale. Carismatic, glumeț și sarcastic din cale-afară, Levi se apropie din ce în ce mai mult de Cath, fiindu-i un fel de umbră, păzind-o și având grijă să fie fericită. Ce mi-a plăcut mult de tot a fost faptul că Levi nu vrea să o schimbe pe Cath, din contră, se îndrăgostește de ea așa cum e, cu toate obsesiile sale de fangirl, cu toate nopțile petrecute în compania unei cărți bune.

Am trăit cu adevărat în Fangirl, și cred că este cartea în care mă regăsesc cel mai mult din tot ce am citit. O lectură poate nu atât de profundă, dar de o sensibilitate și o tandrețe aparte, un discurs despre viață așa cum este ea, fără alte bijuterii literare, o capodoperă în ceea ce privește cărțile YA.

I don’t trust anybody. Not anybody. And the more that I care about someone, the more sure I am they’re going to get tired of me and take off.

Imagine fangirl, book, and rainbow rowell

Fangirl e despre iubire, durere și iertare, și, mai presus de orice, este despre suferință ca materializare a existenței umane.

 

 

Leave a Reply

