Chick-lit · Dragoste cu țepi · Fan-fiction · Literatură contemporană · Young-Adult

Recenzie „După ce ne-am întâlnit” de Anna Todd

 Anna Todd a devenit extr11024634_451941631627077_1420716533827371468_n.jpgem de cunoscută în mediul online după ce seria sa, After, a avut peste 1 miliard de lecturi pe Wattpad, ducând literatura chick-lit la rang de artă.

Deși autoarea susține într-o publicație că prin After a vrut să creioneze un fragment din viața adolescentină, fără bijuterii metaforice, cred că nu prea și-a atins țelul. Ador acest roman, dar personal cred că e ficțiune pură și unele lucruri au fost mult, mult prea exagerată, motiv pentru care recomand După ce ne-am întâlnit doar persoanelor open-minded, deoarece unele pasaje sunt chiar foarte greu de digerat.

Am început cu ce nu mi-a plăcut, acum să trecem la lucrurile de bine. După ce ne-am întâlnit prezintă povestea Tessei, o tânără de 18 ani care pășește pe porțile universității cu gândul că învățatul va fi singura ei ocupație, dar…se îndrăgostește. Știu, știu, pare povestea clișeică, tipică de dragoste dintre fata bună și băiatul rău (Hardin în cazul nostru), dar After are ceva diferit față de celelalte cărți YA romance pe care le-am citit.

Recunosc că unele pasaje m-au făcut să mă intrig, să țip și să mă revolt și clar nu sunt de acord cu alegerile făcute de Tessa. Cred că e modelul perfect de așa nu din literatură. Am fost tare șocată de cât de naiv și credul poți deveni, manipulat fiind de forțele dragostei. Așa nu! 😀

Just because he can’t love you the way you want him to doesn’t mean he does’t love you with everything he has.’ Liam says.

Limbajul e extrem de accesibil, poate prea vulgar pentru unele gusturi, ce-i drept. De asemenea, personajele au fost conturate destul de frumos. Deși m-am regăsit, oarecum, în personalitatea Tessei de la începutul romanului, pe parcurs am fost de dezamăgită de faptul că nu pare deloc să evolueze, din contra. În comparație cu Hardin, celălalt erou, Tessa a fost un personaj mult, mult mai plat, cel puțin în primul volum. La sfârșitul seriei am găsit însă o Tessa la fel de naivă, cu aceleași concepții relativ ridicole despre viață, însă o Tessa fericită, așa cum nu era în primordiile romanului.

large (7)

După ce ne-am întâlnit de Anna Todd reușește să captureze în câteva pagini esența iubirii adolescentine care evoluează, ajungând, într-un final, nucleu vieții de muritor. Tessa și Hardin reprezintă un cuplu în antiteză, oarecum clișeic, dar în care partenerii devin sublim un singur suflet captiv în două trupuri.

*Primele două cărți ale seriei au fost traduse la Editura Trei*

 

 

Leave a Reply

